Van Parsville naar Ucluelet

4 juni 2016 - Vancouver, Canada

Woensdagmiddag aangekomen in Parksville waar we een nacht blijven. Prachtige ligging camping. De volgende dag naar Ucluet maar onderweg eerst Cathedrale Grove  bezocht. Een stuk bos met heel oude bomen die ook enorm dik en hoog zijn. Door naar de camping terwijl het begint te regenen. Als we aankomen vraag ik eerst naar de weersverwachting want als het zo blijft gaan we rechtsomkeer naar het vaste land. Maar de prognose is niet slecht dus we boeken voor de komende vier nachten.

Toen we vanmorgen opstonden miezerde het dus met het logge beest naar Tofino, 38 km verder, want dat moest je gezien hebben. Een aardig toeristisch plaatsje waar je bijna niet kon parkeren. Alles verboden voor RV. Komt in Canada niet veel voor. Na een half uurtje terug naar Ucluet maar onderweg gestopt bij de Long Beach. Het weer werd steeds beter en na 2 uur wandelen hebben we de stoeltjes uit de camper gehaald en nog een uur van het uitzicht en de zon genoten.( Jan slapen en ik lezen)

Morgen gaan we met een zodiac op zoek naar beren en walvissen. We doen er verslag van!

1. Andreas van Bemmel:
    5 juni 2016
    Lieve Jan en Leny, wat een indrukken allemaal, prachtige reis, nog even en jullie gaan weer naar het kleine Nederland, zal wel wennen zijn,wij wensen jullie een goede thuiskomst.
    liefs van Andre en Truusje.
  2. Marjan:
    5 juni 2016
    Lieve zus en zwager,
    Zo te lezen vervelen jullie je niet. Dat wordt uitrusten in Amstelveen.
    Heel veel succes met het zoeken van beren en walvissen met de zodiac. (Weet alleen nietwat dat is. De Zodiac) bij beren en walvissen kan ik me nog iets voorstellen.
    Liefs,
    Marjan en Ari